Temat rozwiązany!
Oryginalny rozrusznik ma za sobą około 40mth i odpala silnik od strzała (za każdym razem, ciepły czy zimny).
-
RE: [TE 300 / 2015] Rozrusznik nie ma sił przekręcić silnikiem
-
RE: [TE 300 / 2015] Rozrusznik nie ma sił przekręcić silnikiem
Odebrałem rozrusznik z salonu.
Potwierdzam, że wszystkie ostatnio wspomniane problemy z elektrycznym startem ustąpiły
wraz z wymianą Arrowhead'a na oryginalny rozrusznik KTM.
Zauważyłem również dużo mniejszy spadek napięcia przy kręceniu starterem.Po drodze zostały wymienione następujące rzeczy:
- Akumulator,
- Bendix,
- Tuleje (4 sztuki),
- Wspomniany rozrusznik (OEM),
- Pociągnięta dodatkowa masa z akumulatora do rozrusznika,
- Uszczelki.
Odprowadzenie wody w pokrywie zostało zaślepione.
Poprowadziłem dodatkową rurkę (odpowietrzającą) od gumy z której wychodzą kable od statora do zaślepki w ramie (koło kierownicy).Motocykl zimny odpala za 1 - 2 razem.
Na kilkanaście dokonanych już prób ani razu nie zacięło rozrusznika jak w przypadku zamiennika (Arrowhead, Bronco).
Z tego co pamiętam, dwa lata temu na Arrowhead zimny odpalał od święta, ciepły 6 na 10 prób.
Teraz zawsze za pierwszym bądź drugim razem.Na ciepłym silniku jeszcze nie sprawdzałem.
-
RE: [TE 300 / 2015] Odpala z rozrusznika tylko gdy ma chwilowe zwarcie do masy
Rozwiązaniem tematu okazał się oryginalny rozrusznik KTM.
Szczegóły w temacie. -
RE: [TE 300 / 2015] Odpala z rozrusznika tylko gdy ma chwilowe zwarcie do masy
Cytując zagraniczne forum [post: ktmforums]:
I think all the aftermarket starters are all crap. I think they use inferior windings to save manufacturing cost. I used > 4 or 5 different brands and found them all junk and short service life. Also found the excessive current draw > prevented engine start unless the kill switch was tickled during cranking. Factory starter fixed problem immediately.
Postanowiłem zakupić oryginalny rozrusznik z salonu KTM.
Numer części:55140001100
Cena: 1200 pln (wraz z dodatkowymi szczotkami)Dam znać czy pomogło.
-
RE: [TE 300 / 2015] Rozrusznik nie ma sił przekręcić silnikiem
@EnduroMaster rozrusznik kręci silnikiem ale odpala raz na 5 prób (Arrowhead). Postanowiłem zamówić oryginalny rozrusznik (
55140001100
) z salonu KTM (1200 pln z dodatkowymi szczotkami). Trochę poczytałem zagraniczne fora i problemy jak ten z tematu odchodzą wraz z założeniem oryginalnego startera. Więc zobaczymy, dam znać. -
KTM LC4 620 - serwis amortyzatora tylnego
Cześć!
Dziś się męczyłem z tylnym amorkiem WP - skakał jak kangur, zero tłumienia.
Okazało się, że jest brak oleju, brak azotu i tu moje pytanie: amortyzator nie ma wentyla,
jest śruba z o-ringiem gumowym i tyle. Jak oni to nabijają, muszę chyba przerobić to jakoś
na wentyl.Jakieś pomysły?
-
RE: Ściągacz do małych tulei wewnętrznych
@EnduroMaster W życiu bym na to nie wpadł
Genialny sposób! -
Ściągacz do małych tulei wewnętrznych
Cześć,
ma ktoś sprawdzony patent na ściąganie małych wewnętrznych tulei bez uszkadzania ich?
Chodzi mi dokładnie o coś takiego:
Próbowałem użyć takiego ściągacza:
ale tuleje są na tyle małe, że ciężko znaleźć dobrze wykonany (żeby ramiona były do siebie proporcjonalne) - objeżdża przy próbie wyciągnięcia tulei.
Przewinął mi się na YouTube filmik gdzie gość zrobił z zwykłej śruby taki ściągacz i nawet mu to działało.
Moim sprawdzonym sposobem jest wbicie Torx'a 5.5 ale szukam czegoś co tej tulei nie uszkodzi. -
RE: [TE 300 / 2015] Rozrusznik nie ma sił przekręcić silnikiem
@EnduroMaster Problem rozwiązany, po zmianie tulejek na OEM, kręci jak szalony