Szczegóły grupy Prywatna

Weteran

O elektryce w motocyklach wie wszystko

Lista członków
  • RE: [LC4 620] Zanik iskry

    @Artur Stator w lc4 to 3 uzwojenia impulsator -uzwojenie ładujace CDI z tym ,że wtopiona jest dioda prostownicza na początku uzwojenia tak ,ze uzwojenie podaje dodatnie impulsy ładowania CDI - i ostatnie uzwojenie to prądnica jednofazowa z tym ,że są dwa równoległe uzwojenia początek to niebieski natomiast kończą się one dwoma żółtymi połączonymi ze sobą w kostce i na wszystkich uzwojeniach napięcie proporcjonalne do obrotów rośnie napięcie impulsatora podobnie ładowania CDI jak i zasilające światła - czyli bez obciążenia potrafi przekroczyć 80V wiadomo obciążysz żarówka -chociaż nie 🙂 żarówka po przekroczeniu 18V przepali się -wstawiamy rezystor dużej mocy za miast testowej żarówki powiedzmy 10 Ohm z prawa Ohma możemy wyliczyć prąd przy 15V powinien płynąć 1,5 Amper czyli moc około 22,5 Wat i już przy takim obciążeniu Prądnica wygeneruje proporcjonalnie niższe napięcie - można to policzyć teoretycznie producent przewiduje ,że wydajność maksymalna prądnicy to 130W przy maksymalnych obrotach 🙂 tyle teoria natomiast regulator napięcia ma za zadanie ograniczyć napięcie do 13.7V najczęściej --mam dwa do testów skończone mają sygnalizacje pracy zielony LED i Czerwony LED kiedy napięcie na wyjściu przekroczy 16V w razie uszkodzenia instalacji lub innej awarii - napisz to dziś albo jutro wyśle Ci do testów mogę zamontować przełącznik do zmiany napięcia na wyjściu lub lepiej z wyjściem typu pilot -Napisze na czym polega praca takiego wyjścia kiedy w motocyklu podłączamy żarówkę powiedzmy 100W lub grzane manetki lub coś co pobiera ekstremalnie dużo mocy to na takim obciążeniu podłączamy wyjście pilot dodatkowym przewodem może być cienki on tylko mierzy napięcie i podaje na regulator wylicza jaki spadek napięcia występuje na przewodach -regulator w tym momencie podnosi na pięcie na wyjściu tak aby zrekompensować spadki napięcia na instalacji -pilnuje aby na obciążeniu zawsze było 13,7V lub inne zadane napięcie-- Grzesiowi zrobiłem regulator ale tam jest inna instalacja jest uzwojenie z odczepem będzie potrzebna inna koncepcja pracy 🙂

    napisane w Husqvarna/ KTM
  • RE: [TE 300 / 2015] Rozrusznik nie ma sił przekręcić silnikiem

    Temat rozwiązany!
    Oryginalny rozrusznik ma za sobą około 40mth i odpala silnik od strzała (za każdym razem, ciepły czy zimny).

    napisane w Husqvarna/ KTM
  • RE: KTM LC4 - cieknąca laga

    @Artur bierzesz butelkę PET - wycinasz z niej coś w rodzaju nożyka, ostrza tak aby wsunąć pod simmering i wyciągasz ziarnka piasku, zanieczyszczenia.
    Robię tak co pół roku, zawsze coś wyjdzie brudnego i lagi się nie pocą o ile nie są już zajechane i co do oleju mam różne twardości od 0 W do 7.5 W do amortyzatorów.
    Kupiłem na zapas, jeszcze nie testowałem leża 7 lat 🙂 domyślam się, że gdyby lagi pociły się lepiej dolać gęstszy

    napisane w Warsztat
  • RE: [LC4 620] Zanik iskry

    @Artur czyli motocykl pracuje bez regulatora w sensie z odpiętym regulatorem ?

    napisane w Husqvarna/ KTM
  • RE: [LC4 620] Zanik iskry

    @Artur mam cyfrowy prawie skończony jutro zrobię testy i jako pierwszy przetestujesz to ma prostą krzywą przyspieszacza na razie 4 stopniową zawsze to lepiej jak 2 stopniowa czyli taka jak jest w oryginale -jutro dam znać co wyszło po 2 godzinach ciągłej pracy zapłonu

    napisane w Husqvarna/ KTM
  • RE: [LC4 620] Zanik iskry

    @Artur regulator napięcia miałeś podpięty ? zobacz w czasie kopania czy jest napięcie między między 3 i 4 pinem generatora

    napisane w Husqvarna/ KTM
  • RE: [LC4 620] Zanik iskry

    @Artur


    po 4 godzinach od wysłania jest 400 wejść na filmik- gratulacje dla autora 🙂

    napisane w Husqvarna/ KTM
  • RE: [TE 300 / 2015] Rozrusznik nie ma sił przekręcić silnikiem

    Odebrałem rozrusznik z salonu.

    IMG_5463.jpg

    Potwierdzam, że wszystkie ostatnio wspomniane problemy z elektrycznym startem ustąpiły
    wraz z wymianą Arrowhead'a na oryginalny rozrusznik KTM.
    Zauważyłem również dużo mniejszy spadek napięcia przy kręceniu starterem.

    Po drodze zostały wymienione następujące rzeczy:

    • Akumulator,
    • Bendix,
    • Tuleje (4 sztuki),
    • Wspomniany rozrusznik (OEM),
    • Pociągnięta dodatkowa masa z akumulatora do rozrusznika,
    • Uszczelki.

    Odprowadzenie wody w pokrywie zostało zaślepione.
    Poprowadziłem dodatkową rurkę (odpowietrzającą) od gumy z której wychodzą kable od statora do zaślepki w ramie (koło kierownicy).

    Motocykl zimny odpala za 1 - 2 razem.
    Na kilkanaście dokonanych już prób ani razu nie zacięło rozrusznika jak w przypadku zamiennika (Arrowhead, Bronco).
    Z tego co pamiętam, dwa lata temu na Arrowhead zimny odpalał od święta, ciepły 6 na 10 prób.
    Teraz zawsze za pierwszym bądź drugim razem.

    Na ciepłym silniku jeszcze nie sprawdzałem.

    napisane w Husqvarna/ KTM
  • RE: [TE 300 / 2015] Odpala z rozrusznika tylko gdy ma chwilowe zwarcie do masy

    Rozwiązaniem tematu okazał się oryginalny rozrusznik KTM.
    Szczegóły w temacie.

    napisane w Husqvarna/ KTM
  • Książki serwisowe - przydatne linki

    Zbiór przydatnych linków:

    napisane w Książki serwisowe