Można zbudować prosty generator podający automatycznie na pół sekundowy impuls gaszenia w momencie kiedy wciskamy przełącznik rozrusznika - i poważnie o tym napisałem. Wymaga tylko zasilania, masy i podłączenia wyzwalania pod klawisz włączający rozrusznik oraz klawisz gaszenia. Płytka wielkości jak na foto:
Najlepsze posty napisane przez krokodyl
-
RE: [TE 300 / 2015] Odpala z rozrusznika tylko gdy ma chwilowe zwarcie do masy
Najnowszy post utworzony przez krokodyl
-
RE: [LC4 620] Zanik iskry
@Artur Stator w lc4 to 3 uzwojenia impulsator -uzwojenie ładujace CDI z tym ,że wtopiona jest dioda prostownicza na początku uzwojenia tak ,ze uzwojenie podaje dodatnie impulsy ładowania CDI - i ostatnie uzwojenie to prądnica jednofazowa z tym ,że są dwa równoległe uzwojenia początek to niebieski natomiast kończą się one dwoma żółtymi połączonymi ze sobą w kostce i na wszystkich uzwojeniach napięcie proporcjonalne do obrotów rośnie napięcie impulsatora podobnie ładowania CDI jak i zasilające światła - czyli bez obciążenia potrafi przekroczyć 80V wiadomo obciążysz żarówka -chociaż nie żarówka po przekroczeniu 18V przepali się -wstawiamy rezystor dużej mocy za miast testowej żarówki powiedzmy 10 Ohm z prawa Ohma możemy wyliczyć prąd przy 15V powinien płynąć 1,5 Amper czyli moc około 22,5 Wat i już przy takim obciążeniu Prądnica wygeneruje proporcjonalnie niższe napięcie - można to policzyć teoretycznie producent przewiduje ,że wydajność maksymalna prądnicy to 130W przy maksymalnych obrotach tyle teoria natomiast regulator napięcia ma za zadanie ograniczyć napięcie do 13.7V najczęściej --mam dwa do testów skończone mają sygnalizacje pracy zielony LED i Czerwony LED kiedy napięcie na wyjściu przekroczy 16V w razie uszkodzenia instalacji lub innej awarii - napisz to dziś albo jutro wyśle Ci do testów mogę zamontować przełącznik do zmiany napięcia na wyjściu lub lepiej z wyjściem typu pilot -Napisze na czym polega praca takiego wyjścia kiedy w motocyklu podłączamy żarówkę powiedzmy 100W lub grzane manetki lub coś co pobiera ekstremalnie dużo mocy to na takim obciążeniu podłączamy wyjście pilot dodatkowym przewodem może być cienki on tylko mierzy napięcie i podaje na regulator wylicza jaki spadek napięcia występuje na przewodach -regulator w tym momencie podnosi na pięcie na wyjściu tak aby zrekompensować spadki napięcia na instalacji -pilnuje aby na obciążeniu zawsze było 13,7V lub inne zadane napięcie-- Grzesiowi zrobiłem regulator ale tam jest inna instalacja jest uzwojenie z odczepem będzie potrzebna inna koncepcja pracy
-
RE: KTM LC4 - cieknąca laga
@Artur bierzesz butelkę PET - wycinasz z niej coś w rodzaju nożyka, ostrza tak aby wsunąć pod simmering i wyciągasz ziarnka piasku, zanieczyszczenia.
Robię tak co pół roku, zawsze coś wyjdzie brudnego i lagi się nie pocą o ile nie są już zajechane i co do oleju mam różne twardości od 0 W do 7.5 W do amortyzatorów.
Kupiłem na zapas, jeszcze nie testowałem leża 7 lat domyślam się, że gdyby lagi pociły się lepiej dolać gęstszy -
RE: [LC4 620] Zanik iskry
@Artur czyli motocykl pracuje bez regulatora w sensie z odpiętym regulatorem ?
-
RE: [LC4 620] Zanik iskry
@Artur mam cyfrowy prawie skończony jutro zrobię testy i jako pierwszy przetestujesz to ma prostą krzywą przyspieszacza na razie 4 stopniową zawsze to lepiej jak 2 stopniowa czyli taka jak jest w oryginale -jutro dam znać co wyszło po 2 godzinach ciągłej pracy zapłonu
-
RE: [LC4 620] Zanik iskry
@Artur regulator napięcia miałeś podpięty ? zobacz w czasie kopania czy jest napięcie między między 3 i 4 pinem generatora
-
RE: [LC4 620] Zanik iskry
po 4 godzinach od wysłania jest 400 wejść na filmik- gratulacje dla autora -
Mapy wyprzedzenia, baza charakterystyk przyspieszaczy do 2T oraz 4T
Zbieram, przyda się do wgrywania w cyfrowy CDI.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1xc0YD3QciZYeBL6-A-5JVK7T1QpCLUNn80PT1eN8k6M/edit#gid=0
Wyjaśniam skąd pomysł zbierania map przyspieszaczy
mapy zbieram do motocykli 2T i 4T jednak o ile do 4T są one wiadomo dosyć podobne tak do 2T to zależność od ustanień zworu wydechowego nawet stan dyfuzora i samego tłumika ma wpływ / zbudowałem kilka zapłonów CDI na mikro kontrolerze ze PICF12.... jest możliwość wgrania dwóch map i przełączania w czasie jazdy działa dobrze na silniku 4T pojemności 125 -próby były przeprowadzane na kilku innych silnikach jednak wyzwanie to wysilony silnik 2T 125 lub 250 i tutaj pomocne będzie forum a konkretnie testerzy z forum ,którzy dadzą motywacje do działania -
RE: [LC4 620] Zanik iskry
@Artur PROG cdi temat od wielu lat nie przebija się jest istnieje jednak nie jest to rozwiązanie dla każdego ma zbyt wiele ustawień po za tym nie ma szans aby pracował z zapłonami SEM AMAL czyli odpada husqvarna-ktm-husaberg lata 80-90 zapłony te nie posiadają impulsatora zewnętrznego ,który jest niezbędny do sterowania tym zapłonem
dodam filmy jak sprawdzić stator
-
Układ zapłonowy w KTM LC4 620 600 350 roczniki do 1997
Na początek informacja - zapłon szwedzkiej firmy SEM AMAL z CDI TM14-05 stosowany był w motocyklach:
- KTM LC4 600
- KTM LC4 620
- Husaberg (wszystkie modele do roku 1998)
- Husqvarna TE 610 i podobne pojemności, jednak bardzo krótko. Częściej był w nich stosowany TM 11-10 (opisze w innym temacie).
Wpadłem na pomysł, aby kręcić filmiki z opisem. Pokazać jak jest zbudowany, jak przetestować itd.
Zdjęcia od lewej strony pokazują zapłon zamontowany na testerze czyli magneto obracane jest silnikiem elektrycznym - maksymalne obroty to 11 000 RPM. Na tym urządzeniu będą przeprowadzane szczegółowe testy. Tester wykonany jest z wyfrezowanych bloków aluminium czyli tych samych materiałów z jakich zbudowany jest silnik, co zapobiega wpływowi pola magnetycznego na stator.