• @krokodyl 👍 Super, czekam na info.
    Tylko teraz rozkminiam, co się stało generator chodził bezproblemowo. Syn testował jeździ uczy się i nic zero problemów palił nie gasł, do dziś no sam nie wiem w airboxie zamontowany był na stałe nie latał nie było wilgoci, może przyczyna wibracji wstrząsów?
    Sprawdziłem na zapłonie cdi dc moto pali, więc impulsator ok ,ładowanie też działa.
    Jutro sprawdzę jeszcze napięcie ze statora co idzie na generator i regulator napięcia, nie pamiętam jakie tam powinno być 30V zmienne ?


  • @Artur Witam, na wolnych obrotach odłączony regulator na przewodach ze statora czyli żółty i niebieski jest napięcie około 25 v zmienne czy to jest prawidłowe? Tak myślę może coś nie tak ze statorem i nie zasila tej przetwornicy zapłonu odpowiednim napięciem?

  • Weteran

    @Artur czyli motocykl pracuje bez regulatora w sensie z odpiętym regulatorem ?


  • @krokodyl Witam, nie chodzi podpiąłem zwykłym cdi ac, żeby zobaczyć czy impulsator jest ok i czy jest ładowanie oraz od razu sprawdziłem napięcie z statora na regulator jest około 25v napięcia zmiennego jak silnik chodzi na wolnych obrotach. Tylko nie wiem jakie jest prawidłowe napięcie zasilania tego modułu od Pana myślę że może coś ze statorem tym uzwojeniem zasilania jest nie ok


  • @Artur Mam pytanie jakie napięcie zmienne powinien podawać stator na regulator napięcia oraz
    na generator zapłonu czyli pin 5 i 6, przewodami żółtym i niebieskim gdy silnik pracuje
    na wolnych obrotach?

  • Weteran

    @Artur Stator w lc4 to 3 uzwojenia impulsator -uzwojenie ładujace CDI z tym ,że wtopiona jest dioda prostownicza na początku uzwojenia tak ,ze uzwojenie podaje dodatnie impulsy ładowania CDI - i ostatnie uzwojenie to prądnica jednofazowa z tym ,że są dwa równoległe uzwojenia początek to niebieski natomiast kończą się one dwoma żółtymi połączonymi ze sobą w kostce i na wszystkich uzwojeniach napięcie proporcjonalne do obrotów rośnie napięcie impulsatora podobnie ładowania CDI jak i zasilające światła - czyli bez obciążenia potrafi przekroczyć 80V wiadomo obciążysz żarówka -chociaż nie 🙂 żarówka po przekroczeniu 18V przepali się -wstawiamy rezystor dużej mocy za miast testowej żarówki powiedzmy 10 Ohm z prawa Ohma możemy wyliczyć prąd przy 15V powinien płynąć 1,5 Amper czyli moc około 22,5 Wat i już przy takim obciążeniu Prądnica wygeneruje proporcjonalnie niższe napięcie - można to policzyć teoretycznie producent przewiduje ,że wydajność maksymalna prądnicy to 130W przy maksymalnych obrotach 🙂 tyle teoria natomiast regulator napięcia ma za zadanie ograniczyć napięcie do 13.7V najczęściej --mam dwa do testów skończone mają sygnalizacje pracy zielony LED i Czerwony LED kiedy napięcie na wyjściu przekroczy 16V w razie uszkodzenia instalacji lub innej awarii - napisz to dziś albo jutro wyśle Ci do testów mogę zamontować przełącznik do zmiany napięcia na wyjściu lub lepiej z wyjściem typu pilot -Napisze na czym polega praca takiego wyjścia kiedy w motocyklu podłączamy żarówkę powiedzmy 100W lub grzane manetki lub coś co pobiera ekstremalnie dużo mocy to na takim obciążeniu podłączamy wyjście pilot dodatkowym przewodem może być cienki on tylko mierzy napięcie i podaje na regulator wylicza jaki spadek napięcia występuje na przewodach -regulator w tym momencie podnosi na pięcie na wyjściu tak aby zrekompensować spadki napięcia na instalacji -pilnuje aby na obciążeniu zawsze było 13,7V lub inne zadane napięcie-- Grzesiowi zrobiłem regulator ale tam jest inna instalacja jest uzwojenie z odczepem będzie potrzebna inna koncepcja pracy 🙂

Sugestie